Facebook'ta bizi bulun

19 Nisan 2013 Cuma

TAVSANLAR YALNIZ BAKILABİLİR Mİ.? YALNIZ BÜYÜTÜLEBİLİR Mİ.?

Bizim 2 tane dişi tavşanımız var.Sahiplenirken çok küçüktüler.Biri dişi biri erkek olsun istedik.Petshoptaki sayın abimiz tavşanları teker teker baya bir inceledikten sonra emin olmakla,olmamak arasında bir tepkiyle evet biri dişi biri erkek dedi hangisinin dişi olduğunu falan gösterdi.Biz seçmesekte olurdu hepsi çok tatlıydı.=]

Neyse artık ikisini oradan kurtarmıştım.Daha eskiye dayanan tecrübemden nasıl beslemem gerektiğini biliyordum.Ee sonra ikisininde dişi olduğunu ögrenmistik ama iş,işten geçti alışmıştık artık onlara geri vericek değildik.Belkide bu daha iyisi oldu yoksa simdiye bir tavşan ordum olurdu.=]

Petshopçu abimizin birşeyden anlamadığı doğru.Ama iyimser bakıyorum ikiside erkek olsaydı bu sefer aralarında kavgalarda oluşabilirdi.Bu durum tavşan ordusundan bile vahim olurdu benim için.

Sonuç olarak benim gözlemlerimce tavşan yalnız bakılmamalıdır.Yanında illaki bir arkadası olması gerekiyor.Bizimkilerin ikisine arada gelen çiftleşme arzularından başka bir zararı olmadı.Aksine sürekli birbirlerini temizliyorlar.Yada birbirilerini yalamaları,temizlemeleri için kafalarını yakınlaştırıyorlar birbirine.Bunu izlerken bile ayrı bir mutlu oluyorsunuz.O kadar geniş yer olmasına rağmen dipdibe yatıyorlar bazen veya birbirinin tepelerine kafalarını koyuyorlar.Bu kadar şey'den sonra yalnız tavşan beslenebilir mi.?Mutsuz olucanı düsünüyorum ben.Uzmantv.deki doktor bir videosunda benim sölediğimin tersini sölüyor.Yalnız yaşıyabilir diyor ama eş alınmasınıda vurguluyor.

Eğerki bir çift tavşan alıcaksanız, mutlaka küçük yaştan alıştırmalısınız yada birlikte almalısınız daha sonra yadırgayabilirler.Kavgalar kaçınılmaz olur..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 yorum :

Yorum Gönder

 

Copyright © Hayvanlar Alemi Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger